Kampania edukacyjna „#kranujesz” przekonuje do picia kranówki

Woda z kranu

Firma J.S. Hamilton, świadcząca szeroki wachlarz badań laboratoryjnych i usług inspekcyjnych, prowadzi ogólnopolską kampanię edukacyjną #KRANUJESZ, która ma na celu zachęcenie Polaków do picia wody z kranu. Eksperci przekonują, że takie rozwiązanie przyniesie wiele korzyści zdrowotnych i ekologicznych, a także doprowadzi do znacznych oszczędności.

Picie kranówki na zdrowie

W akcję angażują się znane osoby, m.in. Bartosz Obuchowicz, Monika Dryl, Eliza Gwiazda, Antoni Smykiewicz, Marcin Kwaśny, Iwona Węgrowska, Emilian Gankowski i inni. Wiele osób wciąż obawia się picia wody prosto z kranu, co wiąże się z przekonaniem, że jest to po prostu niezdrowe. Kiedyś rzeczywiście tak było –  woda w rurach nie musiała spełniać żadnych norm i nikt nie troszczył się o poprawę tego stanu rzeczy. Obecnie jednak kranówka musi spełniać szereg surowych kryteriów ustalanych przez Unię Europejską, WHO oraz Ministerstwo Zdrowia, ponadto przechodzi przez wieloetapowy proces oczyszczania. Finalna jakość wody zależy jednak od ujęcia, technologii oczyszczania i lokalnych warunków.

Eksperci z J.S. Hamilton przekonują, że każdy, kto zdecyduje się na specjalistyczne badanie wody w kranie, będzie mógł być pewny jej jakości oraz tego, że jest bezpieczna dla zdrowia. W zamian za to Hamilton przeprowadza badanie wody, pobierając próbkę i przyznając certyfikat jakości lub informując o tym, co należy zrobić, w przypadku gdy woda okaże się zanieczyszczona.

W ramach kampanii #KRANUJESZ J.S. Hamilton oferuje klientom indywidualnym kompleksową analizę składającą się zarówno z akredytowanego poboru próbek oraz ich transport w monitorowanych warunkach chłodniczych, jak i badanie mikrobiologiczne i fizykochemiczne. Oferta dla firm (lokali gastronomicznych, hoteli, klubów fitness itp.) obejmuje również znakowanie skontrolowanych miejsc naklejką „znak jakości JSH”, umieszczenie plakatów informacyjnych, przeprowadzenie akcji informacyjnej na temat bezpieczeństwa wody w instalacjach wewnętrznych oraz umieszczanie materiałów informacyjnych w wybranym miejscu lokalu.

Celem tych działań jest przekonanie, że wprowadzanie rozwiązania, jakim jest picie wody prosto z kranu w swoim domu bądź miejscu pracy, przyniesie wiele korzyści zarówno dla naszego zdrowia, portfela, jak i planety. Warto wiedzieć, że – wbrew powszechnie panującej opinii – butelkowana woda ze sklepu wcale nie jest zdrowsza od kranówki! To właśnie ten drugi rodzaj w większości przypadków zawiera w sobie więcej wapnia i magnezu, które odpowiadają m.in. za utrzymanie prawidłowej gospodarki elektrolitycznej człowieka, uzupełniają braki w codziennej diecie i zmniejszają ryzyko zachorowalności na choroby układu krążenia. Picie wody z kranu również znacznie obniża koszty – liczby mówią same za siebie: 1,5 litra kranówki kosztuje 0,006 zł, natomiast za taką samą ilość wody butelkowanej należy zapłacić 1,5 zł! Picie kranówki przyczynia się również do walki z kryzysem ekologicznym. Ziemia staje się coraz bardziej zanieczyszczona, a nalewanie wody prosto z kranu do szklanki sprawi, że ograniczymy kupowanie plastikowych butelek czy baniaków.

Do kampanii dołączyło wiele znanych osób. Na badanie wody zdecydowała się m.in. Eliza Gwiazda, aktorka i prezenterka telewizyjna. Tak opowiedziała o swoim udziale w akcji: Organizm dorosłego człowieka w ok. 70% składa się z wody. Jest ona odpowiedzialna za szereg ważnych procesów. Człowiek bez wody może przeżyć średnio 3-5 dni, dla porównania bez jedzenia, ale pijąc wodę – ponad 3 tygodnie. Kiedy usłyszałam o akcji #kranujesz od razu postanowiłam się do niej przyłączyć. Od lat piję kranówkę, a tak naprawdę nigdy do końca nie wiedziałam, co może wchodzić w jej skład. Postanowiłam więc to zmienić i ją zbadać. Ekipa z firmy J.S. Hamilton przyjechała do mnie, pobrała kilka próbek i zbadała jej skład. Okazało się, że woda w dzielnicy Wilanów jest wolna od zanieczyszczeń i idealna do picia! Piję ją ze smakiem! Poza gwiazdami w kampanię J.S. Hamilton angażują się również mniejsze i większe firmy.

Współpraca koncentruje się na poleceniu usług badawczych laboratorium kolejnym firmom, w zamian za wykonanie badań wody w zakładzie oraz opracowanie, wydanie i zestawienie wyników z obowiązującymi przepisami.

Eksperci oferują firmom również przeprowadzenie szkoleń dla pracowników na temat picia kranówki, oklejenie kranów certyfikatem jakości, a także jeszcze więcej wizerunkowych korzyści w ramach współpracy partnerskiej – jeśli firmy zdecydują się działać jako ambasadorzy marki.

Dodaj komentarz